Šéf S7 Airlines Group, Vladislav Filev, potvrdil zájem ruské společnosti vytvoření nového dopravce se sídlem na Kypru. Skupina S7 Airlines by měla držet zhruba 40% akcí, o zbylý podíl by se měli postarat lokální kyperští investoři. Pro novou společnost bylo vybráno jméno Charlie Airlines, létat by měla dvěma stroji A319-100, stáhnutými z mateřské flotily S7 Airlines. Zahájení provozu bylo zatím posunuto, kvůli zpoždění certifikace u evropské agentury pro bezpečnost letectví, EASA. Mezitím byly poodhaleny plány další nové kyperské společnosti s názvem Cobalt, která chce zahájit pravidelné linky typem A320 z Kypru do destinací ve Velké Británii, Řecku, Izraeli a Íránu na přelomu května a června. Naproti tomu nevyšly plány na zahájení provozu dalšího kyperského dopravce s názvem Tus Airways, kterému kyperské úřady odebraly již dříve udělené provozní povolení pouhý den před prvním plánovaným letem 14.2.2016. Tus Airways měly létat letouny Saab 340 do Haify a Tel Avivu v Izraeli (za ceny již od 39 Euro) a do destinací v Řecku. Kypr je bez lokální letecké společnosti od ledna 2015, kdy ukončily činnost Cyprus Airways. Mezitím trh zaplnily zejména řecká společnost Aegean Airlines, která kromě častých letů mezi Larnakou a Aténami otevřela i přímé lety do Londýna, Paříže, Tel Avivu a Bejrútu a rumunský low-cost Blue Air, který létá z Larnaky do Atén a Soluně. Ryanair má svou bázi na západě ostrova na letišti Pafos, odkud létá do Atén, Soluně, Chanie, Říma, Bruselu - Charleroi a sezónně i do Krakova, Kaunasu a Stockholmu (Skavsta).
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém