Podle Netherland News Live letiště Schiphol neplní omezení týkající se emisí NOx a hluku. Letiště zatím nemá platné schválení z hlediska ekologických parametrů. Zpravodajství upozorňuje, že získat potřebné povolení je nesmírně složité.
Prozatím provoz letiště podléhal direktivě “Stanoviště a ptáci” a schválení z hlediska ekologických parametrů nebylo vyžadováno. V roce 2019 však vláda rozhodla, že Schiphol si musí o takové povolení požádat.
Získání potřebného povolení je mimořádně dlouhodobou a pracnou procedurou. Hrozí proto reálné riziko, že letiště bude nuceno omezit počet odbavovaných letů na 400.000 ročně, což by představovalo pokles o 20 %. Aby letiště splnilo ekologické požadavky, muselo by zejména vykoupit další farmy ve svém okolí, snížit max. rychlost na dálnici u letiště na 80 km/h, rozšířit použití elektrických taxi a uplatnit přísnější ekologické parametry na zdroje znečištění poblíž letiště. Z toho je zřejmé, že se jedná o velmi komplexní problematiku. Přitom není zaručeno, že i při uplatnění zmíněných opatření se NOx sníží na požadovanou úroveň.
Organizace pro ochranu životního prostředí hrozí, že přijmou právní kroky, pokud letiště nepředloží dostatečně přesvědčivý dokument o plnění ekologických parametrů.
Vývoj okolo Schipholu znepokojil nizozemskou vládu, která provoz letiště považuje za důležitý z hlediska potřeb národní ekonomiky. Letiště je rovněž významným tranzitním hubem. (Foto: ANP, velvetscape.com, planes.cz)
Ale to je v pohodě, soudruzi. Nepotřebujete ekonomiku, nepotřebujete peníze. Stačí svaté nadšení. Revoluce začíná požírat své vlastní děti. Konečně!!!
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Hrozí proto reálné riziko, že letiště bude nuceno omezit počet odbavovaných letů na 400.000 ročně, což by představovalo pokles o 20 %. Myslel jsem, že AMS zvládá ročně letů o trochu víc?