Před prvním letem demonstrátoru XB-1, který je plánován na 3. čtvrtletí, oznámila společnost Boom Supersonic plán postupně zvyšovat výrobu letadel Boom Overture od počátečních 30 až 35 strojů ročně až na 65 k roku 2030.
V letošním roce bude zahájena výstavba výrobního závodu na letišti Piedmont Triad u Greensboro v Severní Karolíně.
Kromě využití pro civilní účely vložila do programu 60 milionů dolarů i americká armáda, která má potenciálně zájem využít platformu Boom pro vojenské účely či pro nadzvukový Air Force One.
V roce 2021 získala firma objednávku United Airlines na až 50 nadzvukových letadel Boom Overture. Již dříve se staly partnerem Boom Supersonic Japan Airlines, které mají opci na 20 letadel. Do vývoje letadla se zapojil také japonský průmysl (Aerospace Exploration Agency (JAXA), Mitsubishi Heavy Industries, Kawasaki Heavy Industries a Subaru).
Overture nabídne kapacitu 65 až 88 cestujících a bude létat dvakrát rychleji než stávající letouny. Motory mohou spalovat udržitelné palivo. (Foto: Boom Supersonic)
Zatím staví jen zkušební letadélko. Pokud se vůbec dostanou k finální veri, tak je čekají velké náklady na vývoj a zálet. A pak přijde teprve to nejlepší: náklady na certifikaci, a ty budou gigantické. Podle mně nereálný projekt. A extrémně obtížný i s velkým partnerem jako Lockheed Martin, Gulfstream nebo Boeing. Potřebují motory pro supersonický let bez přídavného spalování, tedy vojenské, a je otázkou, jestli se dostanou na víc než Mach 1,4.
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Mají na to označení souhlas dědiců režiséra Jindřicha Poláka?