Ve středu 30. ledna přistál na pražském letišti Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWI. Dodávací let TVS100M vedl po trase Boeing Field – Glasgow – Praha. Jedná se o desátý 737 MAX ve flotile českého dopravce. Na první komerční let s cestujícími se vydá dnes ve čtvrtek, kdy bude nasazen na pravidelnou linku z Prahy na Tenerife.
Smartwings byly vůbec první leteckou společností na světě, která v lednu 2022 s tímto typem stroje přistála na Antarktidě. K lednu 2024 uskutečnila již deset takových letů. Další lety na Antarktidu budou následovat v únoru a březnu. 1. února také společnost obnoví provoz linky z Prahy do Tel Avivu.
Tři další nová letadla 737 MAX by Smartwings měly převzít v únoru a dubnu tohoto roku.
Připravil: Martin Bernict
zdroj:
https://www.easa.europa.eu/en/newsroom-and-events/press-releases/easa-lays-out-its-proposed-conditions-return-service-boeing-737
Samozřejmě, Smartwings se musí řídit tím, co mu nařídí EASA, nikoli FAA.
EASA 24. 11. 2020:
"EASA stanovuje své navrhované podmínky pro návrat do provozu letounu Boeing 737 MAX. "EASA od začátku jasně deklarovala, že provedeme vlastní objektivní a nezávislé hodnocení letounu 737 MAX, úzce spolupracujeme s FAA a Boeingem, abychom zajistili, že nedojde k opakování těchto tragických nehod, které zasáhly životy tolika lidí," uvedl výkonný ředitel EASA Patrick Ky."
"Předtím než jednotlivé letecké společnosti mohou zařadit letadlo do svých letových rozvrhů, musí dokončit všechny aktualizace softwaru a údržbové kroky popsané ve finální směrnici o letové způsobilosti."
Takže odpověď na Vaši otázku zní - Ano, Smartwings si úpravu ošéfovali.
Ing. Pacak:
V roce 2020 schválila FAA (Federal Aviation Administration) směrnici o letové způsobilosti, která schválila konstrukční změny pro každý letoun typu MAX. Tyto změny vyžadovaly použití vstupů ze dvou senzorů úhlu náběhu pro aktivaci MCAS, eliminaci schopnosti systému opakovaně se aktivovat a umožnění pilotům přepsat systém, pokud je to nutné.
Samotný výrobce má internetovou stránku, na které vysvětluje, jaké změny na letadlech učinil a proč jsou Boeingy 737 MAX opět bezpečné:
https://www.boeing.com/737-max-updates/
Taky jsem letel s nim zbrusu novym z Londyna do Prahy. Ale jsou to ty stroje s chybne instalovanym systemem proti pretazenim, kvuli ktereme uz 2 fatalne havarovaly.. Jestlipak si Smatwings osefovali upravu a bonus ve forme zapojeni obou vnejsich cidel nabehu do stabilizacniho systemu?
Ing. Pacak
Krásný stroj, můj nejoblíbenější je ale Concorde, tomu se nic nevyrovná.
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Počítám, že je to pořád ta stejná debilní konfigurace, kde není žádné místo na nohy. Jinde než v exit row se tam nedá sedět.