Snížení tempa produkce letadel Boeing 737 MAX a další zpoždění certifikace verze 737 MAX 10 znamená, že na trh se v původně plánovaných termínech nedostanou stovky nových letadel.
Generální ředitel United Airlines Scott Kirby v lednu uvedl, že společnost kvůli zpoždění dodávek Boeingů sestavuje plán flotily bez modelu Boeing 737 MAX 10. United mají objednáno až 477 letadel 737 MAX 10. Zásadní zpoždění dodávek si vynutilo změny také v náboru pilotů. Nejenom u United.
Viceprezident pro provoz Marc Champion a viceprezident pro plánování Kirk Limacher ve čtvrtek v memorandu zaměstnancům informovali, že společnost pozastavuje nábor pilotů. Informaci přineslo zpravodajství CNBC.
„Jak víte, United má objednány stovky nových letadel. Zůstáváme na cestě stát se nejrychleji rostoucí leteckou společností v odvětví. Ale nebudeme růst tak rychle, jak jsme si mysleli, a to kvůli trvalým zpožděním dodávek Boeingů,“ uvedli Champion a Limacher ve čtvrtek. „Jen v tomto roce jsme měli například kontrakt na dodávku 80 letadel MAX 10 – ale tato letadla nejsou ještě dokonce ani certifikována a nevíme, kdy dorazí.“
United letos podle kontraktu s Boeingem očekávaly dodávky 43 Boeingů 737 MAX 8 a 34 MAX 9. Místo toho dostanou nanejvýš 37 resp. 19 Boeingů. Kromě toho měla společnost letos převzít zmíněných 80 letadel MAX 10. Ta však ještě nejsou certifikována a jejich dodávky se mohou posunout o několik dalších let. To má samozřejmě dopady na potřebu pilotů.
V loňském roce americké letecké společnosti masově najímaly piloty. Třináct největších amerických leteckých společností najalo jen za období leden až listopad 2023 takřka 12 000 nových pilotů. V letošním roce budou čísla daleko skromnější.
Delta Air Lines po přijetí 2 400 nových pilotů v roce 2023 letos nábor omezí na méně než polovinu. Zaměstnání dostane nanejvýš 1 000 nových pilotů. Southwest Airlines nábor od tohoto měsíce přerušují. (Foto: The Pilot Guys, Travel Weekly, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém