Počátkem roku šéf Wizz Airu József Váradi oznámil, že došlo k upřesnění harmonogramu dodávek letadel A321neo a tento harmonogram bude dodržen. Součástí dodávek jsou také dodávky varianty XLR s dlouhým doletem.
Wizz Air UK (W9) nyní již podruhé odložil zavedení letadel Airbus A321XLR do komerčního provozu, a to s ohledem na „nepředvídanému problému během dodávkového procesu“. Nový termín dodání těchto letadel ani konkrétní důvody zpoždění nebyly oznámeny. Prvním letadlem XLR bude G-XLRA.
Společnost původně plánovala zahájit první komerční let A321XLR na trase z Gatwicku (LGW) do Džiddy (JED) dne 31. března. Tento termín byl následně přeložen na 10. duben. Nový termín nebyl stanoven.
Navzdory problémům s dodávkou verze XLR pokračoval Wizz Air UK v expanzi dálkových linek, a to otevřením linky do Rijádu letadlem A321neo. Aby A321neo mohl tuto linku provozovat bez mezipřistání, musí Wizz Air redukovat počet cestujících.
Wizz Air Holdings objednaly celkem 47 letadel A321XLR, které rozdělí mezi své čtyři provozní jednotky – Wizz Air (W6), Wizz Air Malta (W4), Wizz Air Abu Dhabi (5W) a Wizz Air UK (W9).
Letadlo s doletem až 8700 km má kapacitu až 244 cestujících. S maximální vzletovou hmotností 101 tun ve svých nádržích pojme až 32 940 litrů paliva. Wizz Air plánuje provozovat letouny XLR lety s letovou dobou okolo osmi hodin a otevřeně přiznává, že nízká cena letenek je vykoupena nižším komfortem pro cestující. Wizz Air bude prvním provozovatelem XLR s motory Pratt & Whitney PW1100G-JM. (Foto: @VladysBarcelona, @_AirlinerWorld, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém