Komentáře



kája - nepřihlášený host
29.04.2008 12:33
Nic si z toho nedělejte, pane Čechu!

Teď jste narazil na odvrácenou tvář "popularity" či veřejného projevu, speciálně na webu. Pan Neff by Vám mohl vyprávět, dříve byly pod jeho články zasvěcené debaty, dohadování, ale vše v rámci mezí, a dnes? Myslím, že se ani pod své články nekouká, aby se neumazal od lidské špíny. Tady to snad není tak strašné, ale vidíte sám - většina z nás se baví, vychutnává si jak vaše vyprávění, tak vaše fotky. Pak je pár "dotčených" - no, ono se v životě klidně může stát, že se pito*mec o sobě dozví pravdu až po letech. Kruté prozření - to je asi důvod všech těch hašteřivých, útočných a jinak Vám spílajících mailů. jedinou odpovědí je - nereagovat, nekomentovat v Čechovinách, být nad věcí. Jinak jim dáváte najevo, že se vás jejich reakce dotkla a to je leda uspokojí.
Držím palce, knihu mám, stála za tu námahu. Sám víte, že byla za dva týdny vyprodaná, dělá se dotisk -tomu říkám úspěch, dnes prodat tisíc výtisků se vydavatelům jen tak nepodaří, často to trvá roky! Zdravím a přeji vám, abyste se nenechal znechutit - "Psi štěkají a karavana jede dál".

Mard - nepřihlášený host
21.02.2008 00:29
Prosba

Pane Čech, pište prosím dál, rád to čtu. Pokládám Vaše články za velmi zajímavé a rozhodně se u nich bavím. Pane pixel/Vlasta, jděte se vycpat. U vašich komentářů vždy přemýšlím jak vůbec dokážete ovládat počítač. :-(

petr Liška - nepřihlášený host
19.02.2008 00:31
Vynikající fotky havarovaného bombardéru v poušti !

Na rozdíl od mnoha předchozích Čechovin, zde je velice čtivé a dle fotek pravdivé čtení.
S tím, že ho Arabové nehledali, až poté na nátlak českých pilotů, to bude možná přehnané, ale ten základ, že nedaleko základny havaroval nadzvukový bombardér (a vzhledem k tomu, že byl na suchu se nevznítil a ani moc nerozbil), je dle fotek stopro pravdivý a velice zajímavý-napínavý.
Že nesměli na základně přistát kvůli návštěvě Kaddáfího, je také velice pravděpodobné, ba téměř jisté.
Pokud tam neměli plánované přistání, tak jejich žádost o nouzové přistání musela být brána jako falešná záminka k přiblížení se k Vůdci za účelem jeho zabití - bombardováním atp..

Následující jsem obé na vlastní oči zdálky viděl:
Oficiální návštěva Kaddáfího v PRG. On přistál v B707.
Též přistálo druhé letadlo - B727 - a z něj vystoupilo mnoho mládeže. Dle neoficiální zprávy děti všech ministrů a generálů, kteří zůstali v Libyi. Tím se Kaddáfí jistil, že mu v jeho nepřítomnosti neudělají převrat.

Před jeho odletem B707 odstartoval bez něj, vystoupal aspoň do 3 km a opět přistál.
Zaroloval ke koberci, a ihned poté Kaddáfí a spol. nastoupili.
Proč to - no kdyby v letadle byla bomba citlivá na změnu tlaku, tak...
u žádné jiné státní návštěvy jsem si této opatrnosti nevšiml...

Radim - nepřihlášený host
13.02.2008 09:58
Více taktu by neškodilo

Tiburon:
ačkoliv souhlasím s tím, že váš pohled má hlavu a patu, skutečně si troufám tvrdit, že letectví není svět kumštýřů, kde se to výmysly a přibarvenými příhodami jenom hemží. Má-li se něco brát jako literární žánr, nechť se vezme mustr třeba z knihy Boje a návraty Fr.Fajtla či Jak se plaší smrt A.Lišky, kteří v těchto knihách zabrousili do lehčích témat, ale zato pracovali se smyšlenými jmény a záměrně trochu i změnili některé události, aby nebylo možno jednotlivce příliš identifikovat. A nikoliv drby typu \"nejmenovaný Franta A., jeden z prvních na B737, který při base-trainingu blablabla\". Neboť většina z nás, která kdy se 737 v téhle republice měla co do činění, dotyčného zná. To je přesně to, co lapidárně vystihl Tryskáček, že dělá rozdíl mezi Donutilem a Čechovinami. Člověk, který není z branže, to může skutečně vnímat jako veselé čtení, ale tohle je letecký server, čte to tu hodně lidí od létání, Čechoviny můžou být, a bohužel i jsou zdrojem dalších drbů, které se šíří dál, a proto mají dotyční, či jejich zastánci, či lidé znalí problematiky, plné právo se vyjádřit a bránit se.

Hynek - nepřihlášený host
12.02.2008 15:59
přečteno

Tak jsem přečetl všechny díly Čechovin (náhodou jsem na ně narazil na webu Neviditelný pes) a doufám, že budou další. dík

marian - nepřihlášený host
12.02.2008 12:29
pro tiburon

Do písmene souhlasím. Ukřivdění hnidopiši a puntičkáři si mohou jít vylévat srdíčka jinam. Já čtu Čechoviny právě pro jejich nadhled a osobitý humor a ne kvůli faktografické přesnosti:-))

tiburon - nepřihlášený host
12.02.2008 10:06
Více nadhledu by neškodilo

Jsa leteckým laikem moc dobře se u Čechovin bavím a beru je, jak sám autor uvozuje dost často - jako lehkovážné čtení o aviatice a lidech kolem ní. Tedy jako svého druhu literární žánr a to dost hezky napsaný.

To, co je autoru zde velmi často vytýkáno, jsou dva aspekty - že se subjektivně vyslovuje o lidech, které za svého působení na letišti potkal (syndrom potrefené husy) a že zkresluje historické reálie. Dovoluji si upozornit, že to prvé si jistě v rámci, jak jsem uvedl, sebou samým definovaného žánru dovolit může, a pokud by se někdo skutečně případně cítil natolik dotčen na své pověsti, má adekvátní prostředky obrany. Ve světě vzpomínkové literatury celkem obvyklý jev. Pokud své námitky vylévá zde a často dost emotivním způsobem, vypovídá jen o sobě, rozhodně však neposiluje dojem o své důstojnosti a cti, jež zřejmě měly být Čechovinami dotčeny.
A k těm výtkám na chyby, záměny, omyly, nesmysly apod. v Čechovinách. To si dotyční spletli žánr, Čechoviny nejsou literární zpracování archivů, nýbrž ich forma vyprávění, toho, co autor prožil, bylo mu vyprávěno jinými apod.
A jako takové zcela jistě na planes patří.

Vlasta - nepřihlášený host
10.02.2008 06:16
Pane Trsi

kdyz uz jste mne oslovil, tak tedy odpovidam. Kdyz si jeste jednou prectete muj komentar, tak mozne zjisite, ze se nedurdim, jen jsem se dovolil ohradit ohledne zacatku clanku. Nemyslim, ze jsem byl anonym o nic vic nez vy, nebot jsem vzdy pridal e-mail. Vas ovsem taky vubec neznam, takze jste pro mne anonym. Byl byste spokojen, kdybych se podepsal Franta Polivka? To same plati pro pana(?) Vranu.
pokud jde o nemohoucnost: link://planes.cz/cs/stalo_se/334/
jestli je to ctive, musite posoudit sam.
Ostatnim se omlouvam, pokud by panove zanechaly adresy, nezdrzoval bych tady. Vlasta

Vojta Trs - nepřihlášený host
10.02.2008 00:40
ach chudinkové anonymové :-(

Pro Vlastu Pixela a ostatní podobné hrdiny : To musí příšerné se utápět svou vlastní nemohocností něco napsat (byť třeba nepřesně, zaujatě, nelichotivě, ALE čtivě). Durdit že si pan Čech dovolí nadávat na komunisty, neschopné vedoucí apod., zašťitovat se právem na "svatou pravdu". "Hrdinové" pod kritiku za kterou si stojíte se opravdu můžete podepsat. A pokud se schováváte za "právo" anonyma tak je to jen Vaše malost a potřeba alespoň plivnout když už to nejde udat.

vrána - nepřihlášený host
09.02.2008 17:45
Aneb...

... osobní problémy se řeší mailem, v hospodě nebo před ní na férovku. Nikoliv v komentářích pod nějakým článkem na netu, kde je každý "hrdina" anonymní, ale o to víc silák. Ach jo. Když se s autorem tak dobře znáte, tak si to laskavě vyřiďte blíže uvedenými způsoby. Sem to opravdu nepatří.
Ahoj Jirka

Celkem 39 záznamů