TUI Fly a KLM se potýkají s problémy motorů Embraerů E Jet-E2

  • 2024-08-08 06:28

Společnost TUI Fly Belgium má problémy se svými letouny Embraer E195-E2. Jsou poháněny nechvalně známými motory Pratt & Whitney GTF, konkrétně PW1900G-GTF. Motory všech tří letadel E2 TUI Fly projevují vysokou spotřebu oleje. Společnost proto byla nucena trojici svých letadel uzemnit. První z nich bylo uzemněno 23. března 2024. Dne 5. srpna se jeden z těchto letounů (OO-ETA) vrátil do provozu.

Kromě výše problémů motorů GTF byly TUI Fly nuceny přesměrovat lety Embraerů E195-E2 (OO-ETB, OO-ETA) do/z Bruselu, a to kvůli nedostatku náhradních dílů na bázi v Antverpách.   

TUI Fly mají Embraery E2 pronajaty od společnosti AerCap, přičemž původně sloužily u běloruské Belavie. Belavia je vrátila leasingové společnosti po vyhlášení sankcí.

Problémy motorů Embraerů E2 se nevyhýbají ani KLM. KLM Cityhopper odstavily dva ze svých E195-E2 na letiště Twente (ENS) a tři další na letišti Schiphol. Aerolinka údajně odstavená letadla kanibalizuje, aby byla schopna zajistit provoz zbývající části flotily E2.

KLM čelí problémům s motory Embraerů přinejmenším od května 2023, kdy měla neaktivních pět letadel Embraer E2. KLM proto prodloužily leasing starších E190 a upravily letové řády.

Letos v květnu Embraer prohlásil, že jsou méně dotčeni problémy motorů Pratt & Whitney GTF, kterých evidují jen asi čtvrtinové množství proti letadlům ostatních výrobců (tj. Airbus A220). V té době bylo kvůli motorům odstaveno 12 letadel E-Jet E2. Embraer připomněl, že proti těmto problémům není imunní a stejně jako ostatní strádá globálním nedostatkem náhradních dílů. (Foto: Air Data News, Travel Daily News International, planes.cz)          


Article photographs


Related photos


Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details