Boeing plánuje propustit v nejbližší době asi 17 000 zaměstnanců, což je asi 10 % všech zaměstnanců firmy. Povětšinou se bude propouštění týkat pracovníků divize komerčních letadel. Přes všechny známé problémy výrobce je dnes divize komerčních letadel největším tahounem výkonů Boeingu.
První vlna výpovědí bude rozeslána zaměstnancům 15. listopadu. Výpovědní lhůta je 60denní, takže tito pracovníci opustí Boeing v polovině ledna.
Další vlna výpovědí bude následovat v prosinci.
Finanční realita Boeingu je taková, že firmě objektivně nezbývá než propouštět, aby snížila své náklady a mohla ufinancovat běžný provoz. Z hlediska výroby to znamená, že kulhající výroba dostane další ránu, neboť stávající pracovníci budou muset absorbovat činnosti a kvalifikace pracovníků, kteří odcházejí. A to v situaci, kdy pracovníci budou vytíženi zotavením výroby po stávce trvající 53 dní.
Boeing zatím nepublikoval, jak rychle bude schopen plně restartovat výrobu a nevydal ani aktualizaci harmonogramu dodávek svým zákazníkům. Letecké společnosti proto trpí nejistotou, pokud jde o dodávky, neboť jediné co zatím vědí je, že kontrahované termíny splněny nebudou.
Nejistota se týká i vývoje Boeingu 777X. V říjnu Boeing oznámil další odklad zahájení komerčního provozu, a to z roku 2025 na rok 2026. Šéf Emirates Tim Clark se k tomu vyjádřil, že bez jasného harmonogramu obnovení autorizace typové inspekce (TIA) letadla 777X a s ohledem na stávku „nechápe, jak může Boeing učinit smysluplné předpovědi termínů dodávek.“ Společnost Emirates má objednáno 205 exemplářů 777X. Tim Clark upozorňuje, že zpoždění způsobuje Emirates závažné škody. Letadla 777-9 měly Emirates uvést do provozu v roce 2020.
Boeing přerušil certifikační lety 777-9 v srpnu poté, kdy odhalil u prototypu WH003 závažný defekt upevnění motorů General Electric GE9X. Následná inspekce dalších prototypů odhalila stejný defekt u dvou dalších prototypů. Boeing proto 29. srpna všechna letadla 777-9 uzemnil a certifikační lety přerušil. Výrobce zatím Boeing pouze uvedl, že „obnoví zkoušky, jakmile k tomu bude připraven“.
Tento měsíc probíhají „vážné rozhovory“ Emirates s Boeingem o situaci kolem 777X. Zpoždění znamená pro Emirates vysoké náklady a nejistotu v plánování sítě. Dopravce navíc investoval 3 miliardy dolarů do programu obnovy a modernizace interiéru 110 letadel Airbus A380 a 81 Boeingu 777, které kvůli zpoždění dodávek musí zůstat v provozu déle, než se původně předpokládalo.
„Musíme řídit naše podnikání, a pokud budeme muset zaplatit účet za renovaci všech těchto letadel, mělo by to jít na vrub Boeingu,“ řekl Clark agentuře Reuters. (Foto: Reuters, Forbes)
Jako že ho má znárodnit?
Tím by Trump mohl začít - Make Boeing great again. Jestli teda už není 5 minut po 12 …
Jsem zvědavý, zda Emirates objedná A350-1000 ...
Projekt 777X začíná připomínat nekonečný příběh.
4 records
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS
Těžké časy pro letectví... Osobně se hodně obávám, že problém s upevněním motoru nezpůsobí spoždění 3 měsíce ale 3 roky... A A350 je vyprodána na dekádu dopředu - aktuálně nevyřízených přes 700 objednávek a ročně je dodáno cca 60 letadel.