Airbus předložil LOTu nabídku na 84 regionálních letadel

  • 2025-03-17 06:38

V rámci výběrového řízení společnosti LOT podal Airbus nabídku na 84 letadel Airbus A220-100 a Airbus A220-300. Airbus se o zakázku utká s Embraerem.

V rámci strategie 2024-2028 plánuje LOT rozšířit flotilu o polovinu ze 75 letadel (v roce 2024) na 110 v roce 2028, přičemž počet přepravených cestujících se v roce 2028 zvýší o 70 % na 16,9 milionu. Podle údajů serveru planespotters.net nyní LOT provozuje 86 letadel. Jsou tedy na dobré cestě cíle modernizace a rozšíření parku splnit.

Embraer bude mít ve výběrovém řízení významnou výhodu, neboť LOT je tradičním zákazníkem Embraeru. Lot se stal před dvaceti lety zahajovacím zákazníkem letadel Embraer E-Jet a vloni se stal 17. zákazníkem letadel E-Jet E2. Letadla E-Jet E2 jsou provozně efektivnější než A220.

Flotilu 44 exemplářů Embraerů 170/175/190/195 rozšířily vloni první tři letouny E-Jet E2 pronajaté od společnosti Azorra.

LOT je jedním z mála evropských provozovatelů, který neprovozuje letadla Airbus.

Potřeba výrazně rozšířit a modernizovat flotilu regionálních letadel je součástí polské ambice ustavit Varšavu jako hlavní hub zemí střední a východní Evropy. (Foto: LOT, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Comments



Majkl - unsigned guest (...91.244...)
2025-03-17 19:58

Embraer provozně efektivnější než A220? Celou dobu mám za to, že právě A220-300 je nejefektivnější letadlo ve velikosti do 150 cestujících, může tedy někdo znalý říct jestli je to vážně pravda? Tipuju, že Embraer bude mít levnější pořizovací cenu, ale za mě co vím, tak by měl mít náklady na sedačku v rámci provozu Embraer E195-E2 vyšší než A220-300.
Upřímně i větší počet objednávek na A220 svědčí o tom, že to bude asi výhodnější kup než Embraer.

milhaus (...178.96...)
2025-03-17 18:32
MichalC

A kde se píše, že Embraer má nižší náklady na údržbu? Speciálně starší verze jsou známý jako hangar queens, některý společnosti je z tohoto důvodu vyřadily dost brzo.

MichalC (...63.99...)
2025-03-17 17:50

O.M.: TCO má nejspíš Embraer nižší, protože má nižšíé náklady na provoz a dost možná i nižší průměrnou pořizovací cenu

MichalC (...63.99...)
2025-03-17 17:48

milhaus: náklady na údržbu má Embraer nižší a zřejmě i vyšší hmotnost A220

O. M. - unsigned guest (...231.2...)
2025-03-17 11:01

Nižší TCO?

milhaus (...178.96...)
2025-03-17 10:40
MichalC:

Proč by měl být E2 efektivnější než A220? Motory mají stejné, A220 má efektivnější crosssection 2plus 3 a je aerodynamicky o deset let modernější.

MichalC (...63.99...)
2025-03-17 09:53

petrp: souhlas a kromě toho bylo polsko vždy velmi proamericky orientované

petrp (...24.49...)
2025-03-17 08:16

Boeing má velmi významnou výrobu v Polsku, například kompletní podvozky a to již dost dlouho.

MichalC (...63.99...)
2025-03-17 08:03

Petrp, Miroslav: Airbus ma docela vyznamnou vyrobu dilu pro u Varsavy a MRO plus radu drobnejsich.
Bude to pro Airbus tezke, protoze nema u LOTu nic a E2 je objektivne efektivnejsi letadlo nez A220.
Airbus nema duvod jit na nizke ceny, protoze A220 je v cerne nule.

Miroslav - unsigned guest (...73.21...)
2025-03-17 07:26
Na okraj...

Bude to zaujímavý súboj.

11 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details